bergsfarm.blogg.se

Om vardagen på Bergs Farm.

Dressyr med skutt

Kategori: Träningsdagbok Beata

Idag åkte jag till stallet vid tvåtiden för att rida och när jag kom fram noterade jag att den under gårdagen stenhårda och knöliga ridbanan äntligen hade tinat och blivit mjuk och fin. Detta föll både mig och fröken i smaken då Beata skarpt ogillar hårda underlag och jag föredrar att kunna rida i alla gångarter. Vi passade på att träna ganska mycket galopp idag och jobbade lite med fattningar och byten. Bytena blir bra när hon fokuserar på dem, dessvärre bockar och brallar hon väldigt mycket och då är det ju lite svårt att träna på något alls mer än att hålla i sig. Vi fick till ett par snygga travökningar också och pållan blev riktigt svettig. Skönt! Hon behövde verkligen jobba lite ordentligt och göra av med alla ton av överskottsenergi som hon har samlat på sig. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: