bergsfarm.blogg.se

Om vardagen på Bergs Farm.

Torsdag 10/1

Kategori: Allmänt

Imorse när jag steg upp var det riktigt busväder ute med snö på marken och vinden som ven runt husknutarna. Som väl var fick jag ganska snabbt igång en brasa och lite hett kaffe att värma mig med, men eftersom marken var frusen beslutade jag att idag får bli en pluggdag. Mamma skulle ändå sköta hästarna idag så jag struntar i att rida. Istället beger jag mig till bibblan för att intensivplugga med Emy. Så nu ska jag skriva klart en uppgift idag och dessutom börja på en ny. Jag ska också börja läsa böckerna som vi har seminarium kring i början på nästa vecka och innan jag åker hem igen så blir det ett besök på gymmet. 
 
Igår när jag var i stallet passade jag på att skaffa bildbevis på Bettans nya täcke. Tyvärr var vädert inget vidare för fotografering och Bettan hade säkerställt att ingen skulle missta henne för renlig och fisförnäm, genom att rulla sig i den värsta lerpölen hon kunde hitta. Men väl, såhär ser det ut:
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: