bergsfarm.blogg.se

Om vardagen på Bergs Farm.

Snö

Kategori: Allmänt

Nu har snön anlänt till Farmen och allt är vintervitt och rent. Även om det är vackert med allt det vita och trots att snön lyser upp i mörkret, så kan jag inte låta bli att vara lite bitter över vintervädret. Jag är en riktig fryslort och plågas av yttertemperaturerna samtidigt som merarbetet i stallen växer i stadigt tempo. Vattnet i hagarna fryser, stallplanerna och vägarna till hagarna ska skottas, utrustning blir blöt när snön vräker ner och inga kläder i världen tycks klara att hålla kylan i schack under långa stalldagar. 
 
På dagtid har jag just nu fullt upp med min praktik på en högstadieskola så ridningen hinns inte med i den utsträckning som jag hade önskat. Men stallarbetet löper ju på som vanligt och nu är det bara den här och nästa vecka kvar på praktikperioden. Därefter hoppas jag att allt ska återgå till det normala igen. Min förhoppning är att hinna klippa Chips och Beata under någon utav dessa veckor då båda två börjar likna någon slags mammutkorsning. 
 
På torsdag kommer hovslagaren och skor Chips och Boyen samt verkar Lady. Beata, Hulda och Bettan fick sin pedikyr förra veckan. Så nu blir det snösulor på och broddarna ska rotas fram, sen ska det tränas för fulla muggar. Nu börjar det närma sig insläpp så jag får väl sätta igång och knöla på ett halvt ton vinterkläder så att jag inte fryser ihjäl!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: