bergsfarm.blogg.se

Om vardagen på Bergs Farm.

Jul

Kategori: Allmänt

Nu har jul- och nyårshelgen äntligen passerat och allt har återgått till det normala. Min praktik är över för den här gången och återigen sitter jag med näsan i historieböckerna och hästarna hinns med innan mörkret faller om dagarna. Skönt! Julen har varit fin men det är ändå skönt när vardagen lägger sig och nu hoppas jag att hästarna kan få komma igång på allvar igen och att träningen ska bli lite mer konsekvent.
 
 
Idag har Chips varit ute på en liten skogsrunda men underlaget var inget vidare så vi tog det ganska lugnt. Beata har också fått röra lite på sig men där blir det fler aviga språng än räta just nu. Ponnyerna har blivit lite extra ompysslade också och lilla Bettan har fått på sig ett täcke för första gången. Det var lite skumt tyckte hon men hon uppförde sig alldeles utmärkt. Eftersom hon och Hulda går på lösdrift just nu så är tanken att även Bettan ska få ha ett ordentligt täcke på sig, åtminstone när det regnar och snöar. 
 
Nu är det dags för mig att återgå till studierna så att jag hinner med en genomkörare på gymmet innan kvällen. 
 
På återseende!
 
Jag och Beata.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: